Mattias Johansson skrev:Det är alltid mest ekonomiskt att köpa en färdigrenoverad bil.
Har du några bilder på den så det går att bedöma skicket?
Och så är ju frågan den - kan du jobba med bilplåt själv?
Måste man lämna bort till rostlagning så kan det bli ungefär hur dyrt som helst - kan man göra det själv så är det ju mest ens egen tid man får betala med, ja, kapskivor, plåt, gas, tråd och ström då så klart, men det är relativt sett rätt försumbara kostnader i sammanhanget, och då mest en fråga om man VILL själv.
Jag instämmer absolut med föregående talare. Tilläggas bör väll att utan bilder är det svårt att svara på din fråga. Ingenting är ju omöjligt, men det bör ju helst vara någonting att börja med. En fungerande drivlina på ett rostigt objekt är ju aldrig fel och att rutor/inredning etc. är förhållandevis komplett.
Jag har själv stött på en 445:a, en tidig, men avböjde efter inspektion. När jag öppnade dörren föll rutan och hela ramen av dörren. Det enda som höll ihop bilen var en bit av kardantunneln. Man kunde konstatera att den stått på det gärdet i minst 30 år. Då var det INTE läge att renovera...
Min Pv-sport är ett annat exempel. Släpades hem ur ett potatisland där den stått uppallad i 20 år. Ungarna hade haft den och lekt i , dörrarna stod på vid gavel, någon skärm hade genom åren blivit såld och matjorden trängde upp genom golvet. MEN som reservdelsbil till min dåvarande -63 544 dög den utmärkt