av Fabian » 11 07 07, 11:24
Hej!
Jag har plockat isär, rengjort och bytt slitdelar i förgasaren till min Duett -68. Problemet är att vakkumkolven kärvar efter att jag har monterat ihop förgasaren. Jag har centrerat munstycket ett antal gånger så den biten borde vara ok. Det är inga repor eller dylikt på kolven eller cylindern och kolven går fri när locket till vakkumkammaren är bortplockad.
Skruvar jag på locket går kolven i visa fall hyffsat fri, men inte alls som den borde och slå bryggan med en mindre smäll. men när jag drar åt skruvarna på locket så nyper kolven, ibland bara kärvar den lite grann och ibland så sitter den helt fast. Till saken hör membranet var tidigare monterat så att flärparna inte låg i spåren men däremot verkade kolven ligga som den skulle. Anledning till att jag började rota i förgasaren var att den gick för fett och det var omöjligt att få någon ordning på inställningen.
Är det någon som har något förslag eller idé på vad det kan vara och lösning på detta?