Hej alla!
Nu har det hänt endel!
Dörrarna har monterats, men hade stora problem med gummilisten runt dörren den tog i mellan karossen och framkant på dörren när man öppnade stängde.
Försökte justera dörren men det hjälpte inte.
Då kom en gammal vän hem som engångitiden jobbat på volvo med PV och sa att så var det.
Han sa kolla på PV på träffar så ser du skav märken i lacken där, och han hade rätt såg flera under sommaren med märken i lacken där.
Så jag klippte av "flärpen" på mina lister där för hellre mindre tätning än skav på lacken!
Bakluckan monterades och den gick enkelt, helt klart lättaste saken att montera.
Stötfångare fram och bak gick med utan problem.
Listerna monterades och fick här tips att lägga lite karosseri kit runt varje klipps så det sluter tätt för vatten.
Fram och bakruta monterades men utan kromlisterna då dessa var dåliga och jag kommer be en glasmästare montera de nya när jag köper det.
Sprutade hjulhusen med underedsmasa, ska senare kanske montera innerskärmar.
Spruta även alla hålrum med hålrumsolja.
Satte i baksätet och lite papp.
Säten fram och bak är original och i mycket bra skick då den alltid haft överdragsklädsel.
Innertak och pappen för hatthyllan får vänta lite, nu vill jag besikta den så kan man montera sånt senare.
Tog premiärtur igår ner till lokala maken, det sluta med bogsering hem....
Flottören hade hängt sig i förgasaren, jag gjorde rent allt och idag gick den bra igen
Nu ska besiktning bokas!
Mvh Henrik