Värva nya anhängare.

Har du några idèer på förbättringar eller har du klagomål så skriv dom här !!

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

Inläggav Bengan » 07 10 01, 7:56

Jodå jag känner det flesta, Kassören är min svåger.

Mvh Bengan
Användarvisningsbild
Bengan

Inläggav Claes S » 07 11 03, 2:05

Thomas har många tänkvärda idéer.
Jag är själv en 50++:are, men har tidigt insett att om min hobby ska vara en levande "organism" så behöver den påfyllning av en yngre generation.
Jag kör jänkare mer än Volvo, och är med i Buicks in Sweden. På det forumet finns nog alla kategorier av bilåkare. Där finns "race-nisse", "custom-berra", "dragrace-Tilda" och "orginal-Orvar" m.fl. Men gissa att vi tar lärdom av varandra.
På det forumet så svänger aktivitetsnivån, precis som här.

Jag tycker detta forum är ett lysande prov på känslan för bevarandet av svenska industriminnen. (Ingen ironi här). Vi för industrihistoria vidare genom att bevara våra gamla "häckar". Alla efter vårt eget kunnande och tyckande. (Kanske plånbok oxå).
Även om jag kan vara road av att skruva på frugans Duett, så är det körandet som är belöningen. Oavsett om jag åker Duetten eller min egen Buick.
Så fort jag träffar en PV/Duett ägare ska jag, i framtiden, med emfas framhärda detta forums förträfflighet. Och på detta vis kanske öka antalet medlemmar.
Claes S

Inläggav Daggis2 » 07 11 24, 4:22

Jag tycker det är konstigt att PV-klubben har så dåligt eget forum. Där krävs tex en konstig inloggning med ett lösenord som man får via PV-notiser.

De vill tygligen inte få in nya intresserade människor till klubben. Klubben kanske är för stor, för stel och drivs mer av administratörer än bilentusiaster.

Raka motsatsen är Amazonklubbens forum, det är det jättemycket aktivitet. Man kan lära sig massor där och det är där man ställer sina frågor även om man har en PV, för det är där medlemmar finns med kunskaper. Titta bara på trimningsdelen med gamla experter som Janne Lundin mm.

Och detta trots att det väl inte finns någon objektiv anledning till att Amazonklunbben skulle funka så mycket bättre än PV-klubben, men det gör den, åtminstone forumet.
Daggis2

Inläggav pvfreak » 07 12 05, 8:11

Tycker väl att det har skett en viss föryngring i PV-klubben. Numera är ju även epa-traktorer byggda på Duett välkomna. Men forumet är skräp, det håller jag med om. Har påtalat detta på flera årsmöten och kommer att göra det igen.
Användarvisningsbild
pvfreak

Föregående

Återvänd till Förbättringar/Klagomål