Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Bengan skrev:Jag håller ju på och letar bil, vill kanske helst ha en B18 PV, med lite trimmad maskin. Jag har ett block i garaget som nog kan bli trevligt med rätt saker. Fast ibland när jag hittar någon skaplig 444L från 1957 i annonsfloran så blir jag sugen på en sån. Även duett skulle vara trevligt att äga. Vilken modell föredrar ni?
Mvh Bengan
_hagitch_ skrev:
klart du ska ha en 57:a haha nedå...det spelar ingen roll för min del faktiskt...men om den är nyare så slipper du ju 6volt och 3 växlad låda med osynkad etta...ioförsej inga problem att byta om man känner för de. Men som sagt. Det beror på vad man vill ha.
Templa-544B skrev:_hagitch_ skrev:
klart du ska ha en 57:a haha nedå...det spelar ingen roll för min del faktiskt...men om den är nyare så slipper du ju 6volt och 3 växlad låda med osynkad etta...ioförsej inga problem att byta om man känner för de. Men som sagt. Det beror på vad man vill ha.
Hur är det att köra med osynkad etta förresten? Har ju aldrig gjort det så jag är rätt nyfiken. Stör det körupplevelsen mycket eller tänker man inte på det efter ett litet tag?
Funderar lite på att köpa en gammal 444/445 om det nu skulle visa sig att mitt nuvarande projekt blir allt för avancerat för mig (har hittat en massa riktigt rejäl rost och är helt ny på det här med plåtarbete och svetsning samt ska gå NV på gymnasiet = lite konstiga förutsättningar).
Bengan skrev:Jag håller ju på och letar bil, vill kanske helst ha en B18 PV, med lite trimmad maskin. Jag har ett block i garaget som nog kan bli trevligt med rätt saker. Fast ibland när jag hittar någon skaplig 444L från 1957 i annonsfloran så blir jag sugen på en sån. Även duett skulle vara trevligt att äga. Vilken modell föredrar ni?
Mvh Bengan
pvfreak skrev:Bengan skrev:Jag håller ju på och letar bil, vill kanske helst ha en B18 PV, med lite trimmad maskin. Jag har ett block i garaget som nog kan bli trevligt med rätt saker. Fast ibland när jag hittar någon skaplig 444L från 1957 i annonsfloran så blir jag sugen på en sån. Även duett skulle vara trevligt att äga. Vilken modell föredrar ni?
Mvh Bengan
Hade inte du en fin grön rally PV som du sålde?
Själv har jag en röd PV-65:a Sport. Håller också på med en -58 Amazon,
röd/vit. Men det är ett långtidsprojekt. Letar fortfarande delar. Nån som har lyktringar till tidiga Amazoner liggandes?
Återvänd till Allmänt om volvo
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster