jadu lars bd har du provat verkligen undrar jag??
för det första dom flesta 240 av äldre
modell har SU
som funkar perfekt Till B18 B20 MED den nål och munstycke
som sitter i. Om spjällaxeln inte är glapp så har jag alldrig
varit med om att munstycket skulle vara slitet och skall
man nu byta så kan man ju då byta till det som B18 ska
ha måste ju inte montera i det som suttit där
Dom flesta stromberg har pressat munstycke
som du skall ha ett speciellt verktyg för att ställa in
förutom då B18 Ev tidiga B20
En Su HIF justerar du med en skruvmejsel från sidan
Joje börja inte bängla med nån adapter. Skaffa dig
en 240 SU som inte har glapp spjällaxel skrotarna
tar ca (300-500kronor för en frisk en)Gör om gas
staget lite och du kommer bli så nöjd så och låt
lars bd fortsätta och lalla omkring i sitt teoretiska
töcken
Zenit förgasaren förlorar du effekt med kasta den
jag har monterat SU hif förgsarare på bla
en buick 1930 dubbla på en 164 amazoner....
ja det mesta jag kör med som har förgasare
Med nålar och munstycken som satt i och det
funkar bra det är bara den sista fin tuningen
som man behöver bromsbänk för att mäta
som olika nålar och munstycken påverkar
Kan ju ta 30a buicken som exempel(en sexa på ca 5 liter
om jag minns rätt)
En hif6 rakt av från en 240 med nål
och munstycke bränsle förbrukningen
sjönk frå 4 liter milen till 2 tomgången
blev jämn och helt plötsligt hängde
man med dagens trafik kan ligga 140
hela dan om man vill. Slipper vägrenen
numer .Axar som en
modern bil
och det jämfört med en helrenoverad
original förgasare