likbil

Här pratar vi allmänt om volvo. Det som inte platsar i Motor, Chassi, mm ska skrivas här.

Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B

likbil

Inläggav Gäst » 07 10 14, 5:49

hej
jag letar en fin firmabil, jag är möbelsnickare och har länge drömt om en trevlig bil att rulla fram i när det passar.
jag har äntligen hittat ett objekt. Det är alltså ett renoveringsobjekt.
en förlängd duett (likbil) / 75:a b 18.
det är en del rost. lite i balkar, skärmar etc. men inte i hela chassi. den startar. den har varit avställd 2-3 år men har en ny kardan sen ca 3 år tillbaka. har stått ute de senaste 3 åren.
den kommer från en karoserie fabrik i laholm.
en ny framskärm och takräcke finnes.
jag vet att det är jätte svårt att uppskatta pris på så här lite info.
men ni experter i vilket spann tror ni den ligger. om jag betalar 10 000 för bara bilen, hur låter det?!
vore kättetacksam för svar

mvh
christofer
Gäst

Inläggav gusten » 07 10 14, 6:45

Skitbilligt låter det som. Men 75:a du menar väl 65:a. Ramar går att lappa och hela drivlinan kan bytas för ett par tusingar. Dyrt och svårhittat i bra skick på duetter är dörrar och front men inget som omöjligt att få fatt på.'

Ny framskärm är väl bara den värd 2000 om den är i plåt.
gusten

Inläggav Gäst » 07 10 14, 7:19

tack för svaret gusten!

ja förlåt, jag menade 65:a
ja kanske att det blir affär. vad tror du om bakluckan. det är ju inte 2 dörrar som på de vanliga duetterna utan en hel, tror du den är svår att få tag på?! mest rostangripet är det framme vid strålkastarna och nere i dörrarna.
han sa att han gett 4500 för den nya skärmen som fortfarande är omonterad.
känner du till karossfabriken i laholm?!
Gäst

Inläggav gusten » 07 10 14, 8:18

Bakluckan är unik och måste lagas upp eller nytillverkas.
Har en kompis som jobbat där i många år men tror de har kursat nu.