Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
NRoos skrev:Har du en voltmätare kan du sätta den mellan 15 och 1 på tändspolen och den ska då visa 6/12v när brytaren är sluten och när brytaren öppnar ska den visa 0 volt. Visar den 6/12v hela tiden är brytaren troligen felmonterad så den ligger och jordar hela tiden
Fast du kan ju börja med att mäta mellan jord(på motorn eller nånting) och 15 på tändspolen och se om du har nån spänning där
De där fick jag som ett tips av en snubbe som säger att jorden kan ligga på hela tiden men jag fattade då inget då jag inte då det bara finns en anslutning på min tändspole och hålet för sladden till fördelarlocket. Men tror ni han kan ha rätt i det där. Kan man montera brytarna fel? jag fick göra en specialare med mina brytare då det var en honflatstift eller vad det heter på mina brytare och inte ett sånt där "U" som det ska vara så jag klipte bort lite på den där honfaltstiftet men jag tycker inte att det ska ha nån betydelse. Den är ju i kontakt med skruven som går genom fördelarens vägg och jag har båda backelit packningarna som är på varsin sida av fördelarväggen. Hoppas att nån förstår annars får jag ta bilder så ni kan hjälpa mig med mitt problem. Jag provade även att mäta lite och då jag hade plusen på 1 och minus mot blocket så visar den 4,7 hela tiden då jag snurra på motorn.Ändrade så jag hade plus i tändspolen och minus på ettan å då visades det där omkring 4,7 igen och ingen förändring när brytarna öppnades och stängdes. Är det då att den jordar hela tiden? Vad är det som jag ska ändra på då med brytarna?
NRoos skrev:jajjemensan den funkar prima fast flottörnålen är sliten även membranet i förgasaren.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster