av Mattias Lavett » 11 09 07, 9:45
kolv 1&4 är uppe tillsammans, precis som 2&3,
när den 1an är i tändläge ska rotorn i fördelaren peka på den
tändkabeln som går till denna cylinder, nolla på remskivan & så ska det finnas ett
litet märke i kanten på fördelaren, samtidigt är 4an i läget där ventilerna skiftar mellan
avgas till insugsventil & kolv (vipparmarna växlar)
tändföljden är 1-3-4-2
den troliga orsaken till att motorn går trögt är väl rost i nån av cylindrarna
kanske kan du se ner i tändstiftshålen om du har en skarp liten ficklampa?
Medlem nr15416http://www.garaget.org/farbrorbozzeMina bilar är:Chev 210 -55Ford -32 5w hotrod Volvo 145 68&70Volvo PV444C-51Volvo PV544AVolvo Sport -56Volvo Carina/Ockelbo 1967Volvo 445A&D Lev.ch pickupVolvo P210