Djo skrev:Stefan_B skrev:Djo skrev:Ser bra ut ekonomiplåten verkar passa riktigt bra på 544an på 444an fick man först passa in och svetsa mot kaross sidan sedan slitsa upp och trycka in den mot hjulhuset där den glipade mellan 5-10 cm helt urkass passform.
Jo, jag är som sagt ganska säker på att hjulhusen skiljer sig mellan 444:an och 544:an. Sen vore det ju rätt intressant att veta om det idag finns mer än en tillverkare av dessa bakskärmsinfästningar till pv:n? Fast man får nog anta att alla tillverkas på samma ställe, att det skulle finnas flera tillverkare av plåt till en bilmodell som gick ur produktion för nästan 50 år sedan är nog inte sannolikt.
Har undrat det samma men har även samma resonemang att det nog inte finns så många tillverkare av plåtar till dessa. Det lilla veck på karossidan du fått är ingenting egentligen tänk på 444an min med slitsar och intvingat där är det tyvärr värre helst skulle det ha tennspacklats upp men det har jag nada kunskap om ioförsig ingen djup svaka men är rätt bred så att säga.
Tennspackling vore intressant att prova, jag har faktiskt sneglat på verktygsbodens material och verktyg... men jag har prioriterat bort det, det får bli en annan gång... nån gång...kanske.
Sen skulle ju tennspackling för min del innebära att jag ytterligare förskjuter både tidsplan (hade beställt besiktningstid för 5 år sen(!)) och budget (redan överskriden med ett smärtsamt antal tusenlappar). Så, jag kommer nog istället att gynna vinstresultatet hos plasticpadding-bolaget