Måla å måla...
Bromsrör till bakaxeln behöver man.
Gjort nya genomslagsgummin. Köpte en gummirulle på biltema som är till för en båtvagn. Kapade den i två delar och svarvade till lite. Väldigt lättsvarvat!
Å där satt dom!
Luftningsrören till tanken var sönderrostade så jag gjorde nya i koppar. Klassisk gammal sandbockning.
Å där satt dom också!
Eftersom tanken var nedplockad så var det väl lika bra att fixa till den också. Röd å fin.
Tankgivaren var ju helglapp så jag köpte en ny på Biltema. Jag svarvade ned stora brickan så att den passade i gamla höljet. Ett hål för bensinledningen borrades också. Det gick inte att få ned den i hålet i tanken om man hade allt hopmonterat utan jag fick ha den något isär å lirka ner den. Den fungerar men när jag tankade fullt så ville flottören åka upp förrän jag knakade lite på tanken. Hoppas att den går lättare när den blir lite mer insliten.
Jag svarvade nya bussningar till nedre stötdämparfästet. Tog skarvmuttrar till gängstång som utgångsmaterial.
Lite mer grejer på plats.
Ska snart besikta så rutan var jag tvungen att byta å då blir det ju förstås lite rostlagning också.
Resultatet från besiktningen blev fyra "tvåor".
1. CO-halt något för hög (trots en dunk E85).
2. En främre stötdämpare hade knappt nån gummibussning kvar.
3. En strålkastare, diffus ljusbild. Den hade jag köpt på Biltema. Billigt men bortkastat.
4. Vänster tröskellåda rostskadad. Tja, det finns ingen botten på den sååå... men jag hade hoppats att dom skulle vara "snälla".
Det jag var mest orolig för var ju bakbromsarna som jag hade fixat med men dom var jämna o fina!
Nåja, inget jag hänger läpp för. Det går att fixa!
Det värsta är ju sparklådan. Den var helrutten så nu har jag stagat o kapat bort. Ska börja passa in nya delarna...
Tur man har lite semester.