Nu ska ni få en snabb lektion i några saker som kan vara bra att veta här i världen.
Vet ni vad det här är?
Det är en ytterst urkig motor...
Den tillverkades år 1978, och är en 2,1 liters, enförgasars, enkelkams, åttaventilers sugmotor på hela 100 hästkrafter. Nu är jag färdig så ni kan sluta gäspa.
Svensk Bilprovning älskar den här motorn och tycker helt klart att jag ska ha en sådan. Och ärligt talat har jag inte byggt ihop något bättre ännu så, det får bli denna tills vidare.
På bilden har jag avfettat den ytterst oseriöst för att få min penselkluddning att fästa åtminstone fläckvis...
Och här hänger den... Penselbättrad och fin... Och...luddig. Traktorskopa som det har varit ved i så sent som igår är kanske med tanke på hydraultryckens och vädrets lynnighet inte det bästa att hänga upp en nymålad motor i.
En halv vedtrav fastnade i färgen, jag bara kluddade över det, orkade inte bry mig.
Dessutom har det ju kommit färg lite överallt, måste säga att jag avskyr att göra såna här oseriösa jobb.
Nåja, nästa spis kommer att lackeras med spruta, innan den sätts ihop, under NÅGOT seriösare omständigheter. Dessutom kommer den *host* fortsätta att vara en *HARKEL* 78ans B21A i originalskick.
Medlem nr 13381 i Svenska Volvo PV-klubben.
Admin.