Så nu börjar B16 & M30n närma sig stadiet för ilyftning i bil,
Har dock råkat ut för ett problem med tändningen... upptäckte när jag monterade svänghjulet & kollade markeringen där & hur ventilerna jobbade att fördelaren/kamaxeln måste sitta fel
alternativt om det kan vara fel rotor i fördelarn?
rotorn pekar på strecket i fördelarn samtidigt som ventilerna vippar på 1ans cylinder
(när ventilerna vippar på 1an ska den ju peka på 4ans tändkabel) nån som skruvat B16 & vet hur jag lämpligast rättar till detta?
flytta fördelare/oljepumpsdrev/flytta tändkablar (fusklagning) eller ??
köpte denna motor som "fungerade" & gör bara en penselrenovering,
så nån föregånde ägare måste ju ha löst detta genom tändkabelflytt gissar jag
eftersom jobbarkompisen jag köpte motorn av hade startat & kört den för 2år sedan
när han köpte bilen den satt i.
kablarna satt ej monterade vid köpet så jag vet inte hur dom har suttit men har
B16A boken & där finns ju en bild hur dom ska sitta, tändföljd mm mm.