LARY skrev:Hej Du borde ha en bricka som liknar den här på torpedplåten.
Tack, hittade den bland alla delar nu.
Typ: 11134 E
Ch.Nr.: 400343
Color: 84
Klädsel: 50-240
Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
LARY skrev:Hej Du borde ha en bricka som liknar den här på torpedplåten.
LARY skrev:Med andra ord röd vävplast med rött tyg på mitten av sittytor och ryggstöd fram och bakre delen av sittdynan samt nedre delen av ryggstödet bak. Det är ju snyggt!
blomquist skrev:Att döma av din lilla film är bakaxeln väldigt väl använd. En nyrenoverad kan man nästan inte dra runt. Verkar som att du kan dra nästan ett kvarts varv innan kuggen tar, kanske att du skulle ta och kosta på en renovering på SVIS när du ändå har brallorna nere så att säga. Fast då måste du vara medlem i t.ex. PV-klubben först... I alla fall var det så sist jag kollade, verkstan drivs ju bl.a. med medel från Svenska Volvoklubbar i Samverkan.
Blomquist skrev:Motståndet blir såklart större på pinjongen, men en nyrenoverad går trögt som sagt. Nu var det ljudet jag hajade till på, om det nu är förskjutet på filmen kanske det inte är nån ko på isen i alla fall. Det skall inte gå att rucka fram in och ut på drivaxlarna, fast det visste du kanske. Öppna gärna upp och kika in på differentialen om det ser slitet ut.
Tips: på 800-sidan kan du ladda hem verkstadshandböcker i pdf-format, har för mig att din bakaxel finns med där.
Blomquist skrev:Du behåller väl den snygga kulören på bilen när du lackar den?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster