Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Hasse63 skrev:Nånting med bränslet är det säkert.
Har du något löst/extra bränslefilter vid motorn? Byt det eller om inte så sätt ett sånt efter bränslepumpen så det fylls underifrån.
Detta filter ska vara enligt stålmotor 3/4 fyllt om man har bra/rätt bränsletryck. man kan även se om man har någon läcka (Arnes tips) för då kan man se bubblor i filtret.
Man kan med lungkraft blåsa bränsleledningen tom före pumpen och låta en kompis lyssna under bilen efter pys eller surströmmingsdoft eller vad du nu har ätit
Skit i förgasaren kan det också vara.
Hasse63 skrev:Du har svaret i mitt och Arnes inlägg
Du får in luft i bränsleledningen mellan tank och pump eftersom du kan se bubblor, och det ska man inte få om man vill att det ska funka som det ska.
Forssent skrev:Hasse63 skrev:Du har svaret i mitt och Arnes inlägg
Du får in luft i bränsleledningen mellan tank och pump eftersom du kan se bubblor, och det ska man inte få om man vill att det ska funka som det ska.
Får gå ut och lyssna under bilen ev. spruta läckfinnare på bränslerören och se om det bubblar.
/ Forssent
Hasse63 skrev:Förmodligen... Vad tror du själv?
Forssent skrev:Hasse63 skrev:Förmodligen... Vad tror du själv?
Har satt på ett nytt filter nu. Provar att köra så ett tag så får jag se om problemet återkommer.
Forssent skrev:Såg att det bubblade lite i bränslefiltret mellan pumpen och förgasarn
Forssent
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster