Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Arne skrev:140 axelns utväxling är 4,10:1 det är ingen bra utväxling, ungefär 4000 rpm vid 110km/h.
Blomquist skrev:Golvreparationen ser kanon ut. Vad har du för planer vad gäller färg?
Här kommer lite inspiration:
http://www.youtube.com/watch?v=3McHco20EKU
Stefan_B skrev:Fantastiskt trevligt med en kaross som är helt ren och blästrad. Anledningen till att min egen hatkärkek till att svetsa rost är mer hat än kärlek är att man blir svartare än synden, illamående av varm färg och underredsmassa, bränd av svetsloppor och less på all rostig plåt man förgäves försöker svetsa i... Så, det är roligt att se att det finns bättre alternativ!
Angående främre delarna av bakskärmsinfästningarna som hade dålig passform, tror jag att det är så här: 444 och 544 hade olika utformning på de bakre hjulhusen, då 544 fick andra sidopaneler i baksätet med infällda armstöd för att bli 5-sitsig. De skärminfästningar som säljs idag är till 544 och måste modifieras genom uppslitsning för att passa på 444:an. Kanske någon här på forumet kan bekräfta detta, eller rätta mig om jag har fel?
Djo skrev:Stefan_B skrev:Fantastiskt trevligt med en kaross som är helt ren och blästrad. Anledningen till att min egen hatkärkek till att svetsa rost är mer hat än kärlek är att man blir svartare än synden, illamående av varm färg och underredsmassa, bränd av svetsloppor och less på all rostig plåt man förgäves försöker svetsa i... Så, det är roligt att se att det finns bättre alternativ!
Angående främre delarna av bakskärmsinfästningarna som hade dålig passform, tror jag att det är så här: 444 och 544 hade olika utformning på de bakre hjulhusen, då 544 fick andra sidopaneler i baksätet med infällda armstöd för att bli 5-sitsig. De skärminfästningar som säljs idag är till 544 och måste modifieras genom uppslitsning för att passa på 444:an. Kanske någon här på forumet kan bekräfta detta, eller rätta mig om jag har fel?
Jo förstår dig jag blir skitig och jävlig så det räcker ändå och far med (han som svetsar) är ingen höjdare själv på svets och har inte mitt eget förtroende med att svetsa han är betydligt bättre och får stå för det faktiskt.
En sak jag undrar dock när blev det ny form på främre skärminfästningen denna är till en 444a men kanske nyare 544 infästningen kom redan 57? om någon kan något om detta får dom gärna berätta.
Och roligt du gillar vad du ser tackar
milad.lundstrom skrev:Härligt att se alla projekt på det här forumet. Man blir verkligen inspirerad.
Stefan_B skrev:Djo skrev:Stefan_B skrev:Fantastiskt trevligt med en kaross som är helt ren och blästrad. Anledningen till att min egen hatkärkek till att svetsa rost är mer hat än kärlek är att man blir svartare än synden, illamående av varm färg och underredsmassa, bränd av svetsloppor och less på all rostig plåt man förgäves försöker svetsa i... Så, det är roligt att se att det finns bättre alternativ!
Jo förstår dig jag blir skitig och jävlig så det räcker ändå och far med (han som svetsar) är ingen höjdare själv på svets och har inte mitt eget förtroende med att svetsa han är betydligt bättre och får stå för det faktiskt.
En sak jag undrar dock när blev det ny form på främre skärminfästningen denna är till en 444a men kanske nyare 544 infästningen kom redan 57? om någon kan något om detta får dom gärna berätta.
Och roligt du gillar vad du ser tackar
Jag tror att det bara tillverkas en skärminfästning idag och att den är till 544:an. Visserligen har VP-autoparts separerade skärminfästningar för 444 och 544, men artikelnumren är desamma. Tittar man på Motoroldies är det inte gjort nån uppdelning mellan modellerna. Dessutom vill jag minnas att jag läst i PV-klubbens annonsblad att de skärminfästningar som säljs genom klubben måste modifieras för att passa 444:an. Jag står i startgroparna för att svetsa in skärminfästning från motoroldies på 544:an, får se hur det passar där
Stefan_B skrev:Vad ni jobbar med denna bil, det är så roligt att se! Intressant montering av framvagnen, tror du att livhöjden på rambenen räcker, eller förstärker du dem mer uppifrån på nåt sätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster