Moderatorer: Amarace, _hagitch_, Templa-544B
Jings skrev:Ett tips, såg att det ligger en hel tillbehörsruta ute på tradera
/janne
Blomquist skrev:Ser lite farligt ut med så stora sektioner urkapade med en gång, hoppas ni tog
lite mått innan. Vad blir det för spackel över svetsarna? Spackel eller tenn?
pj325 skrev:Glöm inte att provmontera skärmar innan ni helsvetsar alla bitar.
Arne skrev:Verkligen ett enormt svetsjobb ni lägger ner på bilen. Roligt att följa denna tråd. Det går åt någon kvadratmeter plåt.
Blomquist skrev:Kul att du hittade hit igen. Tröttnar aldrig på att titta på bilder
av plåtreparationer, särskilt när det håller så hög klass som detta.
Är det lika illa på andra sidan?
en_liten_man skrev:Vilket jobb ni gör! Kul att se!
Blomquist skrev:Du skriver tidigare i tråden att du kommer att montera 140-bakaxel.
Kan vara värt att överväga om du inte skulle ta och montera en 240-axel istället.
Dom är inte lika breda, och därmed behöver du inte lägga ut bakskärmarna så mycket,
om alls överhuvudtaget. Det beror ju på hur pass fläskiga bakdäck du har tänkt dig.
Arne skrev:Dessutom finns det 240 axlar med gynnsammare utväxling 3,31:1, 3,54:1, eller 3,73:1 som är de vanligaste. Då får du ner motorvarvet markant. Det går ju alltid att dreva om en 140 axel till liknande utväxlingar, men varför gå över ån efter vatten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster