Albin96 skrev:Varför fälla in framvagnen så mycket? det behövs ej! Ditt plåtarbete ser bra ut
Nej vist är det inget måste men vill man ha en bil utan suv stuk är det ett måste.
140 framvagnens uppbyggnad gentemot pv,ns är en höjd på ca +6 cm obelastad. Och om man ej kapar fjädrarna på 140 framvagnen så fjädrar den ej ner pågrund av pvns lätthet tynger den ej ner fjädrarna (den står mot utfjädringsgummina) med motor i och fjädrade ner obetydligt med mig ståendes framtill.
Redan original är pvn en riktigt hög skapelse (jag gillar låga bilar) så för att ens få till en okej åk höjd med fjädring kvar krävs en maximal insänkning på 10 cm. Har nu kapat 2 varv, maximum för att fjädrarna ska sitta kvar och den är väl vad man kan kalla original hög.
Kommer behålla denna höjd så fjädrarna sitter kvar. Dock skulle jag vilja ha ner den mer. Är fortfarande för hög får se hur detta löses. Mvh Erik.
Och tackar tackar för att du gillar vårat arbete med bilen.